tisdag 11 januari 2011

Inte alltid så kul!

På eftermiddagen blev det en tur ner till cirkeln för att handla. I slutet på förra veckan mötte jag en av småkillarna, som säljer saker i korsningen. Jag kan inte motstå honom och just nu säljer han böcker med bilder och namn på olika djur. Jag har lärt mej en massa nya djur!! ;)
I varje fall var det så att han frös förskräckligt i sin tunna t-shirt. Jag har nu skaffat några tjocka rejäla tröjor åt honom som jag bär runt i handväskan i väntan på att han ska dyka upp. Annars är han överallt och ingenstans, just nu bara ingenstans, tyvärr. Jag hoppas inget hänt honom och han inte fryser för mycket inatt!! Imorgon gör jag ett nytt försök!
Nere vid marknaden i cirkeln hade vakter hyrts in idag för att hålla rikshaw förare och tiggare på avstånd. En av dom slog på allt och alla han fick syn på med sin bambukäpp.
Ibland är Bangladesh ett riktigt skitland!

Kan i varje fall avsluta med en glad nyhet. Det verkar just nu som att daghemmmet i Tongi ska kunna komma igång. Yieppie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar