måndag 10 januari 2011

Marknad i Dhaka!

Först promenad och sen satt jag hela förmiddagen och försökte få ihop en Dhaka guide till besökare. Krångligt med adresser och engelskan, men till slut med hjälp av ett eng-sve lexikon på internet och en gammal telefonkatalog fick jag ihop några rader i varje fall.
På eftermiddagen tog Elin och jag en CNG till Dhakas årliga Fair
trade marknad för att shoppa loss ordentligt. Prutningen gick väl sådär!?
-"How much for this scarf"?
-"Only 650 thaka, madame"?
-"And if I buy two"?
-"No"!
Nehe, och så var det med det!!!

Färgglatt och trevligt!!

En lampa någon??!!


Snygga killar!!

Allt finns att köpa på en marknad i Dhaka. Allt som har färg eller glittrar i varje fall.


Hemåt igen!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig marknad! Jag fick ju se alla era blin-bling smycken! Stylish :)
    Hoppas jag kommer iväg dit med. Får se om jag vågar ta en CNG....

    SvaraRadera
  2. Vi kommer att bli så fina på fredag allihop!! Ses på manikyren på torsdag, om inte förr!! :)

    SvaraRadera