torsdag 13 januari 2011

Sarihämtning!

Jag travade glatt in på Pink City och upp till skräddaren för att hämta sarisarna. "Sorry, madame, not ready!" Va´fanken helt enkelt. Efter mycket diskuterande och många hot fick jag veta att Elin snart var i stan.
Förstärkningen anlände efter 10 min.
Det var det argaste jag sett på länge när hon dök upp. Hon är inte Jerrys dotter för inte. Här i Bangla måste man bli hiskeligt förbannad om det ska hjälpa.
Upp for hon med mej efter, stirrade skräddaren i ögonen och började ryta på bangla, hon hade övat svärord redan i bilen. När skräddaren började diskutera med sina kollegor på Bangla lyssnade Elin och kastade in ett "NA" som betyder nej lite här och där. Och jävlar anamma kan ni tro att hon lyckades till slut med att få allt levererat i kväll. Hoppas vi?!!!
Efter Pink Citys stängningdags har vi nämligen ett möte med skräddaren då allt ska levereras. Kanske läge att iklädda sej skottsäker väst!? Eller också ringer jag "bodyguarden"!:)
Vi har i varje fal en känsla av att den här skräddaren aldrig mer kommer att expediera någon vit människa.

Träffade också "min kille" som fick sina tröjor vilket fick till följd att jag helt plötsligt såg alla andra ungar utan tröjor. Ryktet spred sej också fort! Att madame förmodligen hade hela väskan full med varma kläder.
Efter träffen med skräddaren ikväll får jag nog undvika trakterna kring cirkeln ett tag och hoppas på att bengalerna har kort minne.
Nu mot spat!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar