lördag 8 januari 2011

Sillmiddag och mer

Mycket har hänt sen förra inlägget. Ska jag börja nånstans måste det bli med sillunchen på träningscentret. Han ni vet, som sa att han tyckte om ALL svensk mat bestämde sej för att äta lika mycket sill som en svensk. Han kämpade på bra och fick i sej fyra bitar. När han fick tillfälle gick han och kräktes i smyg. Den mannen ÄR envis!! Dom andra smakade bara och hade alldeles nog med det. Mycket fnitter och många roliga grimaser blev det.
Nu vet jag i varje fall hur man imponerar (eller får dom att må illa) på en bengal, ät massor av sill mitt framför ögonen på dom. :)
Det blev inga bilder tagna vid middagen. Istället kommer ett på en av eleverna som för dagen inte hade någon barnvakt. Den lilla var så blyg för oss vitingar, så så fort vi kom i närheten kröp han upp i mammas knä. Men då gick dt faktiskt att lura av honom ett leende ibland. En riktig söting!

Sen blev det då glöggkväll med Quizz, som Babbi hade med sej. Massor av glada skratt blev det, och lite lätt huvudvärk under shoppingen på lördagen.
Vi har nämligen blivit bjudna på bröllopsmottagning nästa fredag och då har vi bestämt oss för att bära sari. Det var bara att ge sej ut i Dhakas kaos. Till slut hamnade vi på Gulshan 2 marknaden och fick väldigt bra hjälp med att välja. Elin slog till och tog den sarin direkt...han blev ju så söt i den!
Det är faktiskt väldigt kul att shoppa i Bangladesh!! Hihihi!!
Nu ska jag ut och fota till fototriss, som den här veckan går ut på att man ska lägga ut tre bilder, så ska alla andra gissa vilket just ditt tema är. Få se vad jag ska hitta på!??
Hej med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar