tisdag 25 januari 2011

Tillbaks i Dhaka igen!

Vilka kontraster det är mellan Hongkong och Dhaka. Jag brukar tycka att Dhaka är bullrigt och rörigt, men nu tycker jag det är riktigt lugnt.


Hanna och Patrik tog sovmorgon igår, men när dom vaknat och vi fått i oss lite lunch gick vi till klubben. Och där blev Hanna och Patrik kvar i varsin solstol hela dagen....och jag förstår dom faktiskt. Två ytterligheter på drygt en vecka kan nog bli lite mycket för vem som helst.
Elin jobbade och Jerry var hemma för att bota förkylningen han dragit på sej.
Själv lämnade jag klubben en stund för att hämta skjortorna hos skräddaren och väskan hos skomakaren. Väskan var inte klar förrän fem så den ska jag hämta imorgon istället. Skjortorna däremot blev väldigt bra, precis som det brukar när man kopierar.
Idag fick jag börja med att gå upp och släppa in kocken. Ungarna var ute och surrade igår kväll och hade lyckats slå till säkerhetslåset när dom kom hem. Jag vaknade klockan sju först av att Jerrys mobil ringde och sedan att det envist ringde på dörren. När jag äntligen begrep att det var våran dörr det ringde på hittade jag stackars Shobul utanför. Nu håller han på med frukosten för fullt och jag har lovat honom att inte bli arg om den blir lite sen idag!! ;)
Idag är också Hannas och Patriks sista hela dag i Dhaka.Dom har bestämt sej för att vila i dag med, så det blir nog att vara på klubben. Lite sugna är dom på att åka min båttur mellan Gulshan 1 och Gulshan 2.
Vi får väl se......!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar