lördag 15 januari 2011

FÖRSKRÄCKLIGT!!

Vi har hört rykten, men inte kunnat tro att det var sant. Att barn amputeras för att sedan hyras ut och användas som tiggare. Vi har också hört att en del spädbarn väljs ut för att drogas ner och bäras runt av kvinnor som tigger. Nu vet vi! Och jag blir så ledsen.
Jag har också börjat fundera över vad "min tröja" fick för konsekvenser bland tiggarna och försäljarna i cirkeln.. Jag har eller ingen aning om pojken fick behålla tröjan eller om någon "boss" nånstans i bakgrunden la beslag på den. Och tänk om det får den effekten att alla tiggarbarn kläs av för att väcka mer medlidande och därmed generera mer pengar...eller tröjor. Har jag då gjort nått gott eller??
Det är verkligen inte lätt att hjälpa på rätt sätt!!

1 kommentar:

  1. Nej verkliten inte. Och det är på samma sätt med barnen som smugglas från Ukraina hit för att sälja sex. Hjälparbetare är alla överens om att så länge vi lever under monetär press kommer detta att pågå.

    Alla vill ha pengar. Och eftersom nord lever på syd's arbete kommer de alltid vara lite desperatare. Skulle borden vändas var det vi som amputerade våra barn.

    Förstå pressen man lever under för att vara kapabel att hyra en stympad unge. Det är en situation vi skapat.

    Mvh. Bo.

    SvaraRadera